سیستم جلوبندی و تعلیق آریا کیان سپهر،‌ ساخته شده برای هر شرایط!

آریا کیان سپهر
آنچه در این مقاله میخوانید:

سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو چیست؟ و چرا کیفیت در آن در این حد حائز اهمیت است؟!

سیستم جلوبندی در قسمت زیرین خودرو قرار گرفته و وظیفه‌ی تعلیق یا کیفیت سواری (خوش‌دستی) خودرو در چاله‌ها، دست‌اندازها، و پیچ‌های جاده را دارد. تعمیر و نگهداری این قسمت از خودرو بر عهده‌ی مکانیک یا همان جلوبندی ساز است.

سیستم تعلیق که با نام سامانه‌ی تعلیق یا فنربندی نیز شناخته می‌شود که بخشی از خودرو است که منکر این می‌شود که نوسانات حاصل از حرکت خودرو بر روی سطوح ناهموار به جرم معلق که شامل کابین، شاسی، متعلقات و سرنشینان وارد نشود. سیستم تعلیق از جرم فنربندی‌شده، فنر، کمک‌فنر و جرم فنربندی‌نشده تشکیل شده‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سیستم جلوبندی و تعلیق و اجزای آن این مقاله را حتما بخوانید!

آریا کیان سپهر

چرا کیفیت قطعات جلوبندی حائز اهمیت است؟

جلوبندی خودرو نقش بسزایی در ایجاد تعادل خودرو، هنگام عبور از موانع و مسیرهای ناهموار دارد.

اهمیت سیستم تعلیق: سیستم تعلیق یا فنربندی خودرو با جذب انرژی ناشی از دست اندازهای مختلف جاده و سایر ضربات جنبشی، به ایمن و روان بودن شما در حین رانندگی به شما کمک می‌کند. همچنین، با افزایش اصطکاک چرخ‌ها یا به عبارتی لاستیک‌ها، به شما کمک می‌کند تا با جاده در تماس باشند.علاوه بر این به حفظ ارتفاع و تراز مناسب خودرو و حفظ جهت ماشین یاری می‌رساند.

چرا باید از محصولات آریا کیان سپهر (AKS) خرید کنیم وجه تمایز آن با مابقی رقبا چیست؟

بیایید هر یک از محصولات آریا کیان سپهر را به صورت مجزا و به صورت دقیق بررسی کنیم تا از کیفیتی آریا کیان سپهر در محصولات خودش بکار میبرد، پی ببریم. همچنین شما می‌توانید این مصولات را از فروشگاه اینترنتی آریا کیان سپهر (AKS) با اطمینان کامل تهیه کنید.

سیبک‌های آریا کیان سپهر:

سیبک خودرو قطعه‌ای چرخنده‌ و دارای دو عضو با اتصال کروی است. این عضو سیستم جلوبندی، به فرمان یاری می‌رساند و حرکت دورانی خود را به‌صورت کنترل شده، در محور مورد نظر انجام می‌دهد. شکل کروی این قطعه باعث می‌شود تا حرکت چرخشی و محوری با اصطکاک کمتری صورت بگیرد. سیبک در خودروهایی که طبق رو به بالا دارند به سمت پایین و در خودروهایی که طبق رو به پایین دارند به سمت بالا نصب می‌شود و به همین دلیل همیشه زیر بار نیروی کششی قرار دارد.

حالا سیبک‌های AKS دارای چه کیفیتی هستند؟! این سیبک ها از بهترین فلز ساخته می‌شوند، هرکدام سیبک‌های تولیدی با بررسی کیفیت و کسب اطمینان حاصل، وارد بسته‌بندی ها می‌شوند و بعد به فروش می‌رسند. همه‌ی اینها دست به دست هم می‌دهند تا AKS بهترین سیبک‌های موجود در بازار ایران را تولید کند. مراحل تولید این سیبک‌ها هم در کارخانه با بهترین دستگاه‌ها و بیشرفته‌ترین نوع آنها طی می‌شود.

استاندار‌های تولید سیبک‌ در شرکت آریا کیان سپهر:

شرکت آریا کیان سپهر در تولید سیبک خودرو، سعی دارد تا با بکارگیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا، بی‌نظیرترین و بی‌نقص ترین سیبک‌ها را تحویل مشتری دهد و آنها را در بازار عرضه کند. شما می‌توانید تصاویر مربوط به متنوع ترین انواع سیبک‌ها را به راحتی از همین وب سایت مورد بررسی قرار بدهید و سپس با در نظر گرفتن نوع اتومبیل خود، یکی از مناسب ترین این قطعات را در سبد خرید خود قرار دهید.

حالا باید بدانید این استانداردهای تولید سیبک در شرکت آریا کیان سپهر، چیست اند:

استاندارد ۳۳۹۰

این استاندارد ویژگی‌هایی مانند مواد اولیه سیبک‌ها، ابعاد فیزیکی، نبودن پلیسه، روانکاری، وضعیت درپوش، پرداخت‌ها و سطح صیقلی سیبک‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد.

استاندارد ۳۳۹۱

این استاندارد طی یکسری از آزمون‌ها در خصوص سیبک ها کیفیت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت تایید شدن سیبک‌، مجوز لازم برای تولید سیبک از سوی شرکت‌های استاندارد به شرکت های تولید کننده صادر می‌شود.

همچنین از مهمترین این آزمون ها می‌توان به مواردی مانند آزمون تنش تسلیم کروی، حرارتی و خستگی، زاویه دار شدن، گشتاوری، بار کششی مفصل، مقاومت و آزمون طول عمر و موارد دیگر اشاره کرد.

امروزه شرکت‌های معتبر از جمله آریا کیان سپهر به دنبال طراحی و ساخت بهترین و مقاوم‌ترین سیبک‌ها هستند تا بتوانند نیاز بازار را به درستی تامین کرده باشند.

آریا کیان سپهر

معرفی انواع سیبک‌های تولیدی در آریا کیان سپهر:

سیبک طبق خودرو:

سیبک طبق یکی از بادوام ترین قطعات تعبیه شده در سیستم تعلیق خودرو است و طبق از جنس فلز طراحی می‌شود که ظاهر آن شبیه حرف انگلیسی A می‌باشد. وظیفه‌ی اصلی آن متصل کردن سیستم تعلیق به شاسی است؛ که از سه نقطه این اتصال صورت می‌گیرد.

توجه کنید که اتصال اول از قسمت درون بوده که بوش فلزی و لاستیکی طبق به شاسی متصل می‌شود. قسمت بیرونی سیبک نیز به سگدست متصل شده و قسمت میانی آن نیز به کمک میل موجگیر به شاسی اتصال پیدا می‌کند.

سیبک زیر کمک

این سیبک‌ها جزو یکی از سیبک‌های مهم سیستم تعلیق هستند؛ بسیاری از افراد این قطعه را با نام سیبک زیر اکسل می شناسند و از ضروری ترین قطعات مورد استفاده در سیستم جلوبندی و تعلیق اتومبیل ها به شمار می‌آید. این قطعات همانند استخوان زانو عمل می‌کنند و اصلی ترین وظیفه‌ی آنها اتصال دادن کمک فنر به شاسی اتومبیل می‌باشد که این اتصال از طریق طبق های راست و چپ صورت می‌گیرد.

این قطعات، بیشترین فشارهای کششی و ضربه را تحمل می‌کنند. همین امر نیز منکر این شده است که فلز مورد استفاده در طراحی سیبک زیر کمک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. شرکت آریا کیان سپهر، بهترین و باکیفیت‌ترین فلز‌ را در طراحی و تولید سیبک‌هایش مورد استفاده قرار می‌دهد.

سیبک قرقری یا مفصلی

سیبک مفصلی جزو یکی از پرکاربردترین نوع است که این قطعه سیبک را به جعبه فرمان متصل کرده و از این طریق منسجم شدن فرمان را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد. این وظایف از مهم‌ترین وظیفه‌های سیبک قرقری هستند که عبارت‌اند از: تعادل خودرو در چاله ها، دست اندازها، پیچ ها، ناهمواری ها و…، همچنین مطابقت حرکات فرمان با لاستیک ها را نیز این سیبک بر عهده دارد.

سیبک تعادل

نام این سیبک نمایانگر کاربرد او در سیستم تعلیق است و مهم‌ترین وظیفه‌ی آن حفظ تعادل خودرو در مواقعی که در حال حرکت است، می‌باشد. سیبک تعادل، جزو قطعه‌های اصلی سیستم تعلیق خودرو می‌باشد که شکل آن مانند حرف U در زبان انگلیسی است. این سیبک، در دو سمت شاسی خودرو متصل می‌شود و به جهت حفظ تعادل خودرو، جزو پر تقاضاترین و پرکاربرد ترین سیبک های موجود در بازار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سیبک‌های خودرو و علائم خرابی آنها این مقاله را بخوانید!

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را به صورت مختصر با شرکت بزرگ آریا کیان سپهر آشنا کنیم و از کیفیت محصولاتش به خصوص سیبک‌ها صحبت کنیم و در همین حین درمورد سیستم جلوبندی، تعلیق و سیبک‌ها توضیحی بدهیم.

همچنین اگر قصد خرید بهترین قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو را دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی و اختصاصی آریا کیان سپهر (AKS) با اطمینان کامل،‌ آنها را تهیه کنید.